Projekty - Gimnazjum nr 17

Gimnazjum nr 17
Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Projekty

Projekt z języka francuskiego
Uczniowie nauczycielami
- uczymy przedszkolaków języka francuskiego
Uczniowie klasy II G I II J chcieli pokazać młodszym kolegom i koleżankom, jak należy się uczyć języków obcych, aby było to łatwe i przyjemne. Zasadniczym elementem 3 spotkań w przedszkolu były skojarzenia. Metodę tę wykorzystujemy podczas zajęć z języka francuskiego w naszej szkole. Realizujący projekt edukacyjny gimnazjaliści chcieli pokazać swoim uczniom – przedszkolakom, że zapamiętując jakieś słowo dzięki wymyślonemu obrazowi lub skojarzeniu w j. polskim szybciej zapamiętujemy jego znaczenie. Wiadomo, że lewa półkula mózgowa odbiera i zapamiętuje informacje w sposób logiczny, zaś prawa półkula odbiera i zapamiętuje bodźce w sposób obrazowy. Wykorzystując obie półkule nasza nauka odnosi lepsze efekty. Oto przykłady asocjacji (skojarzeń):

TORTUE
[tortů] „żółw”

Należy wyobrazić sobie maleńkiego żółwia niosącego na swojej skorupie przepyszny tort.

BONNET
[bone] po polsku „czapka”

Można wyobrazić sobie małe – dwuletnie dziecko, które dopiero zaczyna mówić (po polsku). Jest mroźna zima, mama prosi je o założenie czapki. Dziecko odmawia mówiąc „ne”. Mama pyta „Dlaczego nie chcesz założyć czapki?” Maleństwo z rozbrajającym uśmiechem odpowiada „Bo ne” (czyli „bo nie”).

Mamy nadzieję, że udało nam się osiągnąć zamierzony cel. Z obserwacji zajęć wynika, że dzieci bardzo chętnie uczyły się francuskich słówek i świetnie się przy tym bawiły. Liczymy, że dzięki naszej inicjatywie nasi młodsi koledzy i koleżanki będą w przyszłości chętni do nauki języków obcych. Merci beaucoup

Joanna Balicka
Wiktoria Jurczyk
Marta Nędzołek
Dominik Nowaczyk
Katarzyna Smoleń (nauczycielka j. francuskiego)

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego